Hvor mange skal du kjøpe?

Når du endelig har bestemt deg for å foreta den smarte investeringen det er å kjøpe kopper til arbeidsplassen, har du i hvert fall tatt de første, famlende stegene. En del spørsmål dukker så opp i kjølvannet av denne alt annet enn trivielle avgjørelsen. Et av de viktigste er: hvor mange krus skal jeg egentlig kjøpe?

Dette spørsmålet kan du i bunn og grunn bare svare på selv, men vi kan bistå med noen gode råd. Du bør selvfølgelig regne med å ha én kopp til hver ansatt, men tenk også over hvilke andre samarbeidspartnere som skulle stikke innom arbeidsplassen en dag. Du bør alltid ha noen ekstra i hylla i tilfelle kunder, partnere og øvrige gjester skulle dukke opp. Det hender en gang i blant at en kopp faller ned på et gulv av med hardt underlag og knuser, og da er det lurt å ha noen ekstra liggende.

Skulle det dukke opp gjester mens de ekstra krusene er skitne og befinner seg i en oppvaskmaskin som er slått på, skader det ikke ha noen flere for alle tilfellers skyld. Det kan kanskje virke som om det ikke er noe å gjøre et stor nummer av, men det er tross alt bedre å ha et par krus for mange enn for få. På den måten slipper du å krype til korset og bestille flere.

Krus varer tross alt “evig” med mindre de knuser, så det bør være enkelt å finne ut hvor mange man skal bestille. Det absolutte minimum bør være antallet ansatte på arbeidsplassen, men regn også med hvor mange gjester du tror stedet vil maksimalt ha på en gang. I tillegg bør du ta høyde for hvor mange flere dere eventuelt kommer til å ansette den nærmeste tiden, sammenlignet med hvor mange som sannsynligvis kommer til å slutte.